Thursday 14 November 2019

BBM3410SATU:KELAS AMALI MINGGU 9

Asslamualaikum semuanyaaaaaaaaaa.,Salam Muka Buku...........


14 November 2019 merupakan kelas Amali bagi subjek Multimedia yang sangat dinanti-nantikan. Kami di kehendaki menggunkan facebook secara berhemah dengan memaparkan di facebook masing-masing tentang kata-kata motivasi yang kami perlu ciptakan sendiri tanpa mencelup atau meniru daripada orang lain punya kata-kata motivasi. Nasib baiklah saya teringat yang suatu ketika dahulu saya pernah dan suka memberikan kata-kata di facebook dengan itu saya mencari semula kata-kata tersebut dan saya telah memilih salah satu kata-kata itu.Tanpa berfikir panjang saya terus melakarkan tulisan say di buku media sosial itu tanpa berfikir panjang.Manakala maksud bagi kata-kata motivasi itu dengan menggunakan ayat daripada kepala saya sendiri. Saya berharap sesiapa yang yang membaca post saya tersebut tidak mempraktikkan kata-kata tersebut kerana bagi saya ayat-ayat tersebut terlalu kejam untuk dilakukan kepada orang lain.Kita sememangnya perlu memaafkan orang itu dan melupakan kesalahannya tetapi bukan melupakan orang tersebut kerana berkemungkinan orang tesebut merupakan ahli keluarga kita atau kawan kita. Sebenarnya asalnya kata-kata tersebut ingin saya tujukan pada seseorang semasa saya telah mengalami kesedihan untuk melupakan seseorang pada suatu ketika dahulu tapi tiidak sekarang.


No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU: KETIKA DAN KALIMATSATI2019

Assalamulaikum dans alam sejahtera............... -Ketika dan Kalimat- Assalamualaikum dan salam sejahtera syukur alhamdulillah aku d...